More

    Market Pass 2: Αυτές είναι οι 2 ημερομηνίες “κλειδιά” για τις καταβολές

    Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την καταβολή ενισχύσεων του  Market Pass 2 για τους μήνες ( Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο 2023) στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων. Υπενθυμίζεται πως οι δικαιούχοι του Market Pass που είχαν ήδη λάβει την οικονομική ενίσχυση τους προηγούμενους μήνες δεν χρειάζεται να υποβάλλουν εκ νέου αίτηση. Ωστόσο, μπορούν να υποβάλουν νέα αίτηση, μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου 2023, εάν επιθυμούν να τροποποιήσουν τον τρόπο χορήγησης της ενίσχυσης ή εάν έχει μεταβληθεί ο αριθμός IBAN του τραπεζικού λογαριασμού της επιλογής τους, σε σχέση με την πρώτη καταβολή.

    Συνεπώς, οι ενισχύσεις θα καταβληθούν ως εξής:

    Μέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου 2023:

    α) για τις αιτήσεις που θα υποβληθούν έως και την 25η Σεπτεμβρίου 2023

    β) για όσους είχαν λάβει ήδη την ενίσχυση κατά την προηγούμενη περίοδο και είναι εκ νέου δικαιούχοι. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι φορολογικές δηλώσεις των δικαιούχων να έχουν εκκαθαριστεί έως την 25η Σεπτεμβρίου 2023.

    Μέχρι την 5η Νοεμβρίου 2023: 

    Για τις αιτήσεις που θα υποβληθούν μετά την 25η Σεπτεμβρίου και έως την 31η Οκτωβρίου 2023, και για όσους οι φορολογικές δηλώσεις εκκαθαριστούν μετά την 25η Σεπτεμβρίου. Σημειώνεται ότι ενδέχεται λόγω επεξεργασίας των στοιχείων από τις τράπεζες, οι δικαιούχοι να δουν τα ποσά πιστωμένα στους λογαριασμούς τους 1-2 ημέρες αργότερα από τις ανωτέρω αναφερθείσες ημερομηνίες.

    Tα νέα μυστικά για το Market Pass 2

    Επίσης οι δικαιούχοι του μέτρου θα πρέπει να γνωρίζουν  για το Market Pass 2 :

    1.Οι αιτήσεις

    Επίσης επισημαίνεται πως οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αίτηση για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης  του Market Pass για τους μήνες Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο 2023 από την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2023 έως και την Τρίτη 31 Οκτωβρίου  είτε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας vouchers.gov.gr είτε μέσω των Κ.Ε.Π.

    2.Οι δικαιούχοι

    Δικαιούχοι του Market Pass είναι  όλοι οι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος που έχουν υποβάλει εμπρόθεσμα φορολογική δήλωση για το 2022 και το ετήσιο συνολικό εισόδημά τους δεν ξεπερνάει:

    • τις 16.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο ή υπόχρεο σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει,
    • τις 24.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο ή τους έγγαμους ή τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν χωριστή φορολογική δήλωση χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά  5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος του νοικοκυριού,
    • τις  24.000 ευρώ για μονογονεϊκή οικογένεια και προσαυξάνεται κατά 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος, μετά το πρώτο.

    Επιπρόσθετα, η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων πενήντα χιλιάδων (250.000) ευρώ για τους άγαμους, τους υπόχρεους σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και το ποσό των 400.000 ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες.

    Οι δικαιούχοι μπορούν να επιλέξουν τον τρόπο που θα λάβουν την οικονομική ενίσχυση του Market Pass:
    είτε εκδίδοντας άυλη ψηφιακή κάρτα, την οποία θα αποθηκεύουν στο έξυπνο κινητό τους και την οποία θα επιδεικνύουν στις αγορές τους,
    είτε μέσω απευθείας καταβολής του ποσού επιδότησης σε τραπεζικό λογαριασμό που θα δηλώσουν. Σε αυτή την περίπτωση, οι δικαιούχοι θα λάβουν το 80% του ποσού που τους αναλογεί.

    3.Πώς υπολογίζεται η ενίσχυση-Δείτε αναλυτικά τα ποσά

    Η ενίσχυση διαμορφώνεται στο 10% του μηνιαίου ύψους αγορών έως 1.000 ευρώ και το ύψος της ξεκινά από τα 22 ευρώ ανά μήνα για μονομελή νοικοκυριά και προσαυξάνεται κατά 10 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού. Το ανωτέρω όριο των αγορών δεν ισχύει για δικαιούχους με περισσότερα από 6 εξαρτώμενα τέκνα. Δείτε παρακάτω αναλυτικά παραδείγματα:

    Market Pass 2: Αυτές είναι οι 2 ημερομηνίες “κλειδιά” για τις καταβολές

    4.Τρόποι πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης

    Το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης πιστώνεται από την ΚτΠ Μ.Α.Ε. μέσω ειδικής εφαρμογής της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr ΕΨΠ) που δημιουργείται από την ΚτΠ Μ.Α.Ε., στο δικαιούχο:

    α) σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που εκδίδεται ειδικά για το σκοπό αυτόν από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, κατά την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 3 του ν. 4557/2018 (Α’ 139), αντίστοιχα, ή

    β) σε τραπεζικό λογαριασμό επιλογής του, με βάση την αίτηση του αιτούντος την οικονομική ενίσχυση.

    5.Διαδικασία πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα

    1. Μέσω της ειδικής εφαρμογής, κάθε φυσικό πρόσωπο της παρ. 1 του άρθρου 2, δύναται να αιτείται την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας στην οποία πιστώνεται από την Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. το σχετικό ποσό της οικονομικής ενίσχυσης σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 3. Η ανωτέρω κάρτα εκδίδεται ειδικά για το σκοπό του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 1 από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, κατά την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 3 του ν. 4557/2018 (Α` 139), αντίστοιχα.

    Η συμμετοχή του πιστωτικού ιδρύματος ή του χρηματοπιστωτικού οργανισμού στην ανωτέρω διαδικασία πραγματοποιείται βάσει των όρων και των προϋποθέσεων που τίθενται στο Μητρώο Συνεργαζόμενων Αδειοδοτημένων Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών, που έχει συσταθεί από την ΚτΠ Μ.Α.Ε.. Για τους δικαιούχους που είχαν λάβει την οικονομική ενίσχυση του άρθρου 115 του ν. 5007/2022 (Α’ 241) ακολουθείται η διαδικασία, όπως περιγράφεται στην παρ. 3 του άρθρου 2 της παρούσας.

    2. Η είσοδος του φυσικού προσώπου – δικαιούχου στην ειδική εφαρμογή, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) ή μέσω του vouchers.gov.gr, πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α` 184). Η ενέργεια αυτή υλοποιείται ως υπηρεσία στην υποδομή του vouchers.gov.gr και χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες login TAXISnet (OAuth 2.0 client), οι οποίες παραμετροποιούνται κατάλληλα από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    3. Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή, ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον
    αριθμό του κινητού τηλεφώνου, το πιστωτικό ίδρυμα που επιλέγει για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και αιτείται την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού σε αυτήν. Η εφαρμογή δύναται να επαληθεύει την ορθότητα των στοιχείων επικοινωνίας με τα κατάλληλα τεχνικά μέσα.

    4. Για το σκοπό της επαλήθευσης των προϋποθέσεων χορήγησης της οικονομικής ενίσχυσης σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 46 του ν. 5045/2023, η ειδική εφαρμογή αποστέλλει
    τα υποβληθέντα στοιχεία σε κατάλληλη διαδικτυακή υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε., η οποία επιβεβαιώνει ότι ο αιτών είναι δικαιούχος της οικονομικής ενίσχυσης.

    Επιπλέον η διαδικτυακή υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. αποστέλλει και τα μέλη του νοικοκυριού σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 46 του ν. 5045/2023. Οι παραπάνω διαδικτυακές υπηρεσίες διατίθενται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ., σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 4623/2019 (Α` 134) και το άρθρο 84 του ν. 4727/2020 (Α` 184).

    5. Ειδικά για τους αιτούντες που υποβάλλουν αίτηση έως και την 25 Σεπτεμβρίου 2023 δίνεται δυνατότητα για τη μεταβολή των στοιχείων της αίτησης ή την ακύρωση της αίτησης για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας έως και την 25η Σεπτεμβρίου 2023, οπότε η αίτηση οριστικοποιείται και δεν είναι δυνατή η μεταβολή της σε μεταγενέστερο χρόνο. Για τους αιτούντες που υποβάλλουν αίτηση μετά την 25η Σεπτεμβρίου 2023 και έως την 31η Οκτωβρίου 2023, δίνεται δυνατότητα για τη μεταβολή των στοιχείων της αίτησης ή την ακύρωση της αίτησης για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας έως και την 31 η Οκτωβρίου, οπότε η αίτηση οριστικοποιείται και δεν
    είναι δυνατή η μεταβολή της σε μεταγενέστερο χρόνο.

    6. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης του φυσικού προσώπου και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. διαβιβάζει:

    α) την εγκριτική απόφαση στο πιστωτικό ίδρυμα ή το χρηματοπιστωτικό οργανισμό, τηρουμένων των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων,

    β) τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου, το όνομα, το επώνυμο, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου, για το σκοπό της έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και της πίστωσης του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης και εμβάζει αμελλητί στο πιστωτικό ίδρυμα ή στο χρηματοπιστωτικό οργανισμό το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στο δικαιούχο. Εφόσον εγκριθεί η αίτηση, δεν δύναται να τροποποιηθεί ως προς τον αρχικώς επιλεχθέντα τρόπο καταβολής της ενίσχυσης. Ο δικαιούχος δύναται εφόσον το επιθυμεί να εκδίδει σχετική βεβαίωση που αποδεικνύει τη ιδιότητά του.

    7. Οι προβλέψεις της προηγούμενης παραγράφου ισχύουν και για τους δικαιούχους που είχαν λάβει την οικονομική ενίσχυση του άρθρου 115 του ν. 5007/2022 (Α΄241) και κατά την αυτεπάγγελτη εξέταση πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 2 της παρούσας. Για τους εν λόγω δικαιούχους, η ισχύς των ήδη εκδοθεισών ψηφιακών χρεωστικών καρτών παρατείνεται έως 31.12.2023.

    8. Στις περιπτώσεις προσώπων που είναι δικαιούχοι της ενίσχυσης και έχουν επιλέξει την καταβολής της, σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, για πρώτη φορά, το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει το δικαιούχο για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για την ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού, αποστέλλοντας:

    α) γραπτό μήνυμα (sms) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή, με ενσωματωμένες οδηγίες, και

    β) μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή, με ενσωματωμένο σύνδεσμο, για την
    ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας. Μετά την είσοδο στον ανωτέρω σύνδεσμο, ο δικαιούχος δημιουργεί προσωπικό κωδικό πρόσβασης (password) και λαμβάνει κωδικό επιβεβαίωσης, με νέο γραπτό μήνυμα (sms), προκειμένου να ενεργοποιήσει την ψηφιακή χρεωστική κάρτα του.

    9. Για όσους έχουν υποβάλλει αίτηση ενίσχυσης με έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας έως και την 25η Σεπτεμβρίου 2023, η ενίσχυση των μηνών Αυγούστου, Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου 2023 αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα για πίστωση στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα έως την 29η Σεπτεμβρίου 2023. Για όσους έχουν υποβάλλει αίτηση ενίσχυσης με έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας μετά την 25η Σεπτεμβρίου 2023 και έως την 31 η Οκτωβρίου, η ενίσχυση των μηνών Αυγούστου, Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου 2023 αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα για πίστωση στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα έως την 5η Νοεμβρίου 2023.

    10. Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στη χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγοράς αγαθών κάθε είδους σε καταστήματα ή λαϊκές αγορές που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων, ιδίως στους κάτωθι ειδικότερους κωδικούς: Κωδικοί Κατηγορίας Εμπόρου (Merchant Category Codes – MCC)

    Market Pass 2: Αυτές είναι οι 2 ημερομηνίες “κλειδιά” για τις καταβολές

    11. Δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο ή η ανάληψη του χρηματικού  ποσού που πιστώνεται στη χρεωστική κάρτα.

    12. Η χρήση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας πραγματοποιείται μέσω συσκευής, η οποία υποστηρίζει την τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών (Web / Virtual POS).

    13. Οι νέες εκδοθείσες ψηφιακές χρεωστικές κάρτες παραμένουν ενεργοποιημένες έως την 31η.12.2023, μετά την πάροδο της οποίας το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός
    οργανισμός υποχρεούται άμεσα να τις απενεργοποιήσει, ενώ η ισχύς των ήδη εκδοθεισών ψηφιακών χρεωστικών καρτών, δικαιούχων της οικονομικής ενίσχυσης της παρούσας, παρατείνεται αυτοδίκαια έως την 31η.12.2023.

    14. Κατόπιν της διενέργειας των πληρωμών των ενισχύσεων, η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. αποστέλλει αυτοματοποιημένο μήνυμα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του δικαιούχου που έχει δηλωθεί στην αίτηση για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης, με την επιτυχή πίστωση της ενίσχυσης που καταβλήθηκε ή ενημέρωση σε περίπτωση απόρριψής της.

    6.Διαδικασία πίστωσης της οικονομικής ενίσχυσης σε τραπεζικό λογαριασμό

    1. Μέσω της ειδικής εφαρμογής, κάθε φυσικό πρόσωπο της παρ. 1 του άρθρου 2, δύναται να αιτείται την πίστωση της οικονομικής ενίσχυσης σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 3 σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής του, όπως αυτή διαμορφώνεται αν ο δικαιούχος επιλέξει κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό. Η συμμετοχή του πιστωτικού ιδρύματος ή του χρηματοπιστωτικού οργανισμού στην ανωτέρω διαδικασία θα πραγματοποιείται βάσει των όρων και των προϋποθέσεων που τίθενται στο Μητρώο Συνεργαζόμενων Αδειοδοτημένων Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών, που έχει συσταθεί από την ΚτΠ Μ.Α.Ε.. Για τους δικαιούχους που είχαν λάβει την οικονομική ενίσχυση του άρθρου 115 του ν. 5007/2022 (Α’ 241) ακολουθείται η διαδικασία, όπως περιγράφεται στην παρ. 3 του άρθρου 2 της παρούσας.

    2. Η είσοδος του φυσικού προσώπου δικαιούχου στην ειδική εφαρμογή, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α` 184). Η ενέργεια αυτή υλοποιείται, ως υπηρεσία στην υποδομή του vouchers.gov.gr και θα χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες login TAXISnet (OAuth 2.0 client) οι οποίες παραμετροποιούνται κατάλληλα από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    3. Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή, ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό
    του κινητού τηλεφώνου, συμπληρώνει τον IBAN του τραπεζικού λογαριασμού της επιλογής του, στον οποίο είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος, καθώς και το πιστωτικό
    ίδρυμα που τηρείται ο λογαριασμός και αιτείται την πίστωση του σχετικού ποσού στον λογαριασμό αυτό. Η εφαρμογή δύναται να επαληθεύει την ορθότητα των στοιχείων
    επικοινωνίας με τα κατάλληλα τεχνικά μέσα.

    H εφαρμογή επαληθεύει την ορθότητα του αριθμού ΙΒΑΝ μέσω διαδικτυακής υπηρεσίας που παρέχεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    4. Για το σκοπό της επαλήθευσης των προϋποθέσεων χορήγησης της οικονομικής ενίσχυσης σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 46 του ν. 5045/2023, η ειδική εφαρμογή αποστέλλει τα υποβληθέντα στοιχεία σε κατάλληλη διαδικτυακή υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. η οποία επιβεβαιώνει ότι ο αιτών είναι δικαιούχος της οικονομικής ενίσχυσης. Επιπλέον η διαδικτυακή υπηρεσία της Α.Α.Δ.Ε. αποστέλλει και τα μέλη του νοικοκυριού σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 46 του ν. 5045/2023. Οι παραπάνω διαδικτυακές υπηρεσίες διατίθενται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ., σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 4623/2019 (Α` 134) και το άρθρο 84 του ν. 4727/2020 (Α` 184).

    5. Οι προβλέψεις της προηγούμενης παραγράφου ισχύουν και για τους δικαιούχους που είχαν λάβει την οικονομική ενίσχυση του άρθρου 115 του ν. 5007/2022 (Α΄241) και κατά την αυτεπάγγελτη εξέταση πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 2 της παρούσας.

    6. Ειδικά για τους αιτούντες που υποβάλλουν αίτηση έως και την 25 Σεπτεμβρίου 2023 δίνεται δυνατότητα για τη μεταβολή των στοιχείων της αίτησης ή την ακύρωση της αίτησης για την πίστωση της ενίσχυσης σε τραπεζικό λογαριασμό έως και την 25η Σεπτεμβρίου, οπότε η αίτηση οριστικοποιείται και δεν είναι δυνατή η μεταβολή της σε μεταγενέστερο χρόνο. Για τους αιτούντες που υποβάλλουν αίτηση μετά την 25η Σεπτεμβρίου 2023 και έως την 31η Οκτωβρίου, δίνεται δυνατότητα για τη μεταβολή των στοιχείων της αίτησης ή την ακύρωση της αίτησης για πίστωση της ενίσχυσης σε τραπεζικό λογαριασμό έως και την 31η Οκτωβρίου, οπότε η αίτηση οριστικοποιείται και δεν είναι δυνατή η μεταβολή της σε μεταγενέστερο χρόνο.

    7. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης του φυσικού προσώπου και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου και ολοκληρωθεί ο υπολογισμός του ποσού, η  Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. διαβιβάζει:

    α) την εγκριτική απόφαση στο πιστωτικό ίδρυμα ή το χρηματοπιστωτικό οργανισμό, τηρουμένων των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων,

    β) τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου, το όνομα, το επώνυμο, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου και τον αριθμό του
    προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του για τον σκοπό της πίστωσης του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης και εν συνεχεία εμβάζει στο πιστωτικό ίδρυμα ή τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στο δικαιούχο

    8. Εφόσον εγκριθεί η αίτηση, δεν δύναται να τροποποιηθεί ως προς τον αρχικώς επιλεχθέντα τρόπο καταβολής της ενίσχυσης.

    9. Για όσους υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό έως και την 25η Σεπτεμβρίου 2023, η ενίσχυση των μηνών Αυγούστου, Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου
    2023 αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα προς πληρωμή έως την 29η Σεπτεμβρίου 2023. Για όσους υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό μετά την
    25η Σεπτεμβρίου 2023 και έως την 31 η Οκτωβρίου 2023, η ενίσχυση των μηνών Αυγούστου, Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου 2023 αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα προς
    πληρωμή έως την 5 η Νοεμβρίου 2023.

    10. Κατόπιν της διενέργειας των πληρωμών των ενισχύσεων η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. αποστέλλει αυτοματοποιημένο μήνυμα στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του δικαιούχου που έχει δηλωθεί στην αίτηση για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης, με την επιτυχή πίστωση της ενίσχυσης που καταβλήθηκε ή ενημέρωση σε περίπτωση απόρριψής της.

    7.Διαδικασία έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή πίστωσης στον τραπεζικό λογαριασμό από τα Κ.Ε.Π.

    1. Η περιγραφόμενη στα άρθρα 5 και 6 διαδικασία μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των Κ.Ε.Π., από πιστοποιημένο υπάλληλο, κατόπιν σχετικής αίτησης του φυσικού
    προσώπου – δικαιούχου, έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων.

    2. Ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. εισέρχεται στην ειδική εφαρμογή κατόπιν αυθεντικοποίησής του με χρήση των «Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης» της ΓΓΠΣΨΔ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ 2020 απόφασης του Υπουργού Επικρατείας (Β` 4798). Στη συνέχεια, ο υπάλληλος καταχωρίζει στα πεδία που  εμφανίζονται στο σύστημα:

    α) τον ΑΦΜ του φυσικού προσώπου,

    β) τα στοιχεία επικοινωνίας του φυσικού προσώπου, και ειδικότερα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, και αιτείται για λογαριασμό του φυσικού προσώπου είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού, είτε την πίστωση του σχετικού ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό του αιτούντος φυσικού προσώπου, τον οποίο και δηλώνει στον υπάλληλο, προσκομίζοντας (εγγράφως ή ηλεκτρονικά) το σχετικό αποδεικτικό IBAN ως δικαιούχος.

    3. H ανωτέρω διαδικασία έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή δήλωσης του επιθυμητού τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου δύναται να πραγματοποιείται και με εξουσιοδότηση του εκπροσώπου του φυσικού προσώπου.

    4. Για την εξυπηρέτηση των χρηστών του πληροφοριακού συστήματος, διατίθεται εγχειρίδιο χρήσης της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής καθώς και υπηρεσία εξυπηρέτησης των χρηστών (help desk) για την αναφορά και επίλυση προβλημάτων και την παροχή οδηγιών.

    8.Περιπτώσεις απόρριψης των διαδικασιών πίστωσης των λογαριασμών

    1. Ειδικά σε περίπτωση απόρριψης της διαδικασίας πίστωσης της ενίσχυσης στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα ή στον τραπεζικό του λογαριασμό, ο αιτών θα ενημερώνεται με κάθε πρόσφορο μέσο και η αίτηση του θα ενεργοποιείται μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων του άρθρου 2, ώστε να μπορεί να προβεί στις απαραίτητες διορθώσεις και να επανυποβάλει την αίτηση μέχρι την 25η Νοεμβρίου 2023.

    2. Μετά την επανυποβολή ξαναγίνεται η διαδικασία πίστωσης στην ψηφιακή κάρτα ή στον τραπεζικό λογαριασμό, έως την 30η Νοεμβρίου 2023.

    3. Σε περίπτωση απόρριψης της διαδικασίας πίστωσης της ενίσχυσης, δεν επιτρέπεται η τροποποίηση του αρχικώς επιλεχθέντος τρόπου καταβολής της ενίσχυσης.

    9. Διαδικασία επιστροφής αδιάθετων υπολοίπων

    1. Μετά την ημερομηνία απενεργοποίησης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, σύμφωνα με την παρ. 12 του άρθρου 46 του ν. 5045/2023, το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει την Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. σχετικά με το συνολικό ποσό το οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, δεν έχει πιστωθεί στους δικαιούχους ή δεν έχει χρησιμοποιηθεί από
    αυτούς και επιστρέφει το ανωτέρω ποσό στην Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε., προκειμένου να αποδοθεί, εν τέλει, στο Ελληνικό Δημόσιο.

    2. Η περαιτέρω αναζήτηση των ανωτέρω ποσών από το δικαιούχο αποκλείεται.

    3. Τυχόν αδιάθετα υπόλοιπα που καταβλήθηκαν από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη χορήγηση της ενίσχυσης ή για υποστηρικτικές ενέργειες, τα οποία παρέμειναν αδιάθετα, επιστρέφονται από την Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. στον Κρατικό Προϋπολογισμό (Α.Λ. Εσόδου 1590789001 «Λοιπές επιστροφές ποσών»).

    Πηγή: enikonomia.gr

     

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news