More

    Meta: Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε άλλες 10.000 απολύσεις

    Η Meta, στην οποία ανήκει το Facebook και το Instagram, ανακοίνωσε σήμερα πως σχεδιάζει να απολύσει 10.000 υπαλλήλους, περίπου το 13% του εργατικού της δυναμικού, σε μία χρονιά που ο ιδρυτής της, Μαρκ Ζάκερμπεργκ , έχει χαρακτηρίσει «έτος αποτελεσματικότητας».

    Οι απολύσεις θα ξεκινήσουν από την ομάδα προσλήψεων αυτή την εβδομάδα, ενώ η αναδιάρθρωση των τεχνολογικών και επιχειρηματικών ομάδων θα ακολουθήσει τον Απρίλιο και τον Μάιο, όπως ανέφερε ο ίδιος σε υπόμνημα του, που αναρτήθηκε στον ιστότοπο της εταιρείας.

    Όπως σημειώνουν οι New York Times, πρόκειται για τον δεύτερο γύρο περικοπών της εταιρείας μέσα σε έξι μήνες, καθώς τον περασμένο Νοέμβριο η Meta είχε απολύσει πάνω από 11.000 υπαλλήλους.

    Περικοπές πάνω στις απολύσεις

    Η Meta σχεδιάζει επίσης να καταργήσει περίπου 5.000 θέσεις εργασίας που δεν έχουν ακόμη καλυφθεί, όπως αποκάλυψε ο Ζάκερμπεργκ . «Αυτό θα είναι δύσκολο και δεν υπάρχει τρόπος να το αποφύγουμε», έγραψε χαρακτηριστικά.

    Μετά από χρόνια προσλήψεων, ο Ζάκερμπεργκ διώχνει υπαλλήλους με «ιλιγγιώδεις ρυθμούς». Σε άλλες εποχές, η εταιρεία του έκανε μπαράζ προσλήψεων, καθώς η γκάμα των εφαρμογών της, στην οποία περιλαμβάνεται και το WhatsApp, αποκτούσε ολοένα και μεγαλύτερη δημοφιλία.

    Η πανδημία του κορωνοϊού έφερε «εκτόξευση» της επισκεψιμότητας μέσω κινητών τηλεφώνων, οδηγώντας σε ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη. Πέρυσι, η Meta είχε 87.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης.

    Καθώς όμως η παγκόσμια αγορά άρχισε πέρυσι να εξασθενεί και οι αγορές ψηφιακής διαφήμισης συρρικνώθηκαν, ο Ζάκερμπεργκ επιχείρησε να προσαρμοστεί: η Meta περιόρισε τα προνόμια των εργαζομένων και μετά τις απολύσεις του Νοεμβρίου, άφησε να εννοηθεί ότι θα ακολουθήσουν περαιτέρω περικοπές.

    Σε μια σύσκεψη για την κερδοφορία της επιχείρησης τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος δήλωσε ότι δεν ήθελε η εταιρεία να είναι «υπερπλήρης» με ένα στρώμα μεσαίας διοίκησης από «μάνατζερ που διαχειρίζονται μάνατζερ».

    Μεγάλες προκλήσεις

    Στην ίδια συνάντηση είχε πει πως αναλαμβάνει την ευθύνη για τις περσινές απολύσεις, κατηγορώντας τον εαυτό του για τον ζήλο του για στελέχωση, όταν η χρήση των πλατφορμών κορυφώθηκε στην αρχή της πανδημίας.

    Η Meta είναι αντιμέτωπη με πολλές προκλήσεις στην παρούσα φάση. Εκτός από τη συρρίκνωση της ψηφιακής διαφήμισης, οι αλλαγές της Apple στην προστασία των προσωπικών δεδομένων στο λειτουργικό σύστημα κινητών τηλεφώνων της, έχουν περιορίσει τη δυνατότητα της Meta να συλλέγει δεδομένα για τους χρήστες iPhone για στοχευμένες διαφημίσεις.

    Παράλληλα αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από το TikTok, το οποίο έχει εκτοξεύσει τη δημοτικότητά του τα τελευταία χρόνια, ιδίως στις νεότερες ηλικίες.

    Η Meta πασχίζει να οδηγήσει τους χρήστες της στο αναπτυσσόμενο metaverse, που ο Ζάκερμπεργκ θεωρεί «το μέλλον» των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, όραμα στο οποίο η εταιρεία του δαπανά δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες, το κοινό έχει αντ’ αυτού στραφεί στα chatbots, τα οποία βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.

    Η Meta έχει επενδύσει για χρόνια στην τεχνητή νοημοσύνη (A.I), αλλά το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν βρίσκεται στο κέντρο της όλης συζήτησης για την τεχνολογία και το μέλλον της.

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
    spot_img

    more news