Έντονες ήταν οι αντιδράσεις πολιτικών προσώπων από την δεξιά και την ακροδεξιά των Γαλλικών κομμάτων, καθώς επέκριναν την αφίσα των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 του Παρισιού. Πιο συγκεκριμένα, με αναρτήσεις τους στα social media άσκησαν κριτική για το γεγονός ότι δεν υπάρχει πουθενά η σημαία της χώρας, αλλά ούτε και ο χριστιανικός σταυρός στο μέγαρο των Απομάχων στο Παρίσι.
Μία εξ’ αυτών που αντέδρασαν άμεσα ήταν η επικεφαλής της λίστας του εθνικιστικού κόμματος «Reconquête» στις ευρωεκλογές, η Μαριόν Μαρεσάλ Λεπέν αναφέρονατς: «Γιατί σβήσατε τον σταυρό στην κορυφή του τρούλου των Απομάχων; Γιατί όχι γαλλική σημαία; Τι νόημα έχει η διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων στη Γαλλία αν είναι για να κρύψουμε τι είμαστε;»
Επίσης ο ανταγωνιστής της στο Les Républicains, Φρανσουά Χαβιέ Μπελαμί, κατήγγειλε αυτούς που «είναι έτοιμοι να αρνηθούν τη Γαλλία σε σημείο παραμόρφωσης της πραγματικότητας για να ακυρώσουν την ιστορία της», εστιάζοντας στον σταυρό που «αποτελεί το βαθύ νόημα».
Δείτε την αφίσα:
Ο πρόεδρος της εθνικής συσπείρωσης και επικεφαλής της λίστας του κόμματός του για τις ευρωπαϊκές εκλογές του Ιουνίου, Τζόρνταν Μπαρντελά, κατηγόρησε «την περιφρόνηση για την τρίχρωμη σημαία μας, την «ακύρωση της χριστιανικής μας κληρονομιάς, το μεγάλο σβήσιμο της ταυτότητάς μας», πρόσθεσε.
Συγκεκριμένα, ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε σε μια λεπτομέρεια που αφορά το Μνημείο των Απομάχων, στην κορυφή του οποίου υπάρχει ένας σταυρός όμως στην αφίσα έχει αντικατασταθεί απο ένα βέλος. Έτσι, πολλοί χρήστες των social media έκαναν επικριτικά σχόλια αναφορικά με την απόφαση του καλλιτέχνη αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Θα παρατηρήσετε την επιθυμία τους να σβήσουν όλα τα σημάδια του χριστιανισμού», «Ντροπή για τη χώρα μας», «Η αορατότητα της ταυτότητάς μας είναι ένα απαράδεκτο λάθος».
Δείτε τον τρούλο του μνημείου:
Σχεδιαστής της αφίσας είναι ο Παριζιάνος καλλιτέχνης Ugo Gattoni, ο οποίος συμπεριέλαβε ολόκληρη της Γαλλική πρωτεύουσα σε ένα ιδιαίτερο νησί στο οποίο διακρίνονται: ο Πύργος του Άιφελ, η Αψίδα του Θριάμβου, το Σταντ ντε Φρανς, ο Σηκουάνας, η γέφυρα Alexandre III αλλά και το διάσημο ελληνικό γλυπτό «Δισκοβόλος» του Μύρωνα.
«Αυτό αντιπροσωπεύει περίπου 2.000 ώρες εργασίας» δήλωσε ο Gattoni για την δημιουργία της αφίσας που θα εκτίθενται στο Musee d’Orsay μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα (11/03).
Σημειώνεται πως το συγκεκριμένο έργο αποτελείται από δύο αφίσες, των Ολυμπιακών και των παρα-Ολυμπιακών Αγώνων αντίστοιχα, με την μία να συμπληρώνει την άλλη και οι δύο να συνθέτουν ένα ενιαίο αποτέλεσμα.