«Ο Τιμωρός»: Όλα όσα θα δούμε στα δύο νέα επεισόδια της σειράς του Alpha
Δευτέρα 25 Νοεμβρίου στις 21:00, Επεισόδιο 18
Το ημερολόγιο του νεκρού μοντέλου που «καίει» τον Λεωνίδα περιμένει υπομονετικά κάποιον να το ανακαλύψει στο πατρικό του Μάρκου.
«Ο Τιμωρός»: Όλα όσα θα δούμε στα δύο νέα επεισόδια της σειράς του Alpha
Δευτέρα 25 Νοεμβρίου στις 21:00, Επεισόδιο 18
Το ημερολόγιο του νεκρού μοντέλου που «καίει» τον Λεωνίδα περιμένει υπομονετικά κάποιον να το ανακαλύψει στο πατρικό του Μάρκου.
Την ανάπτυξη κοιτάσματος φυσικού αερίου στην Ινδονησία συμφώνησε η BP με την κυβέρνηση της χώρας, στο οποίο θα χρησιμοποιηθεί σύστημα δέσμευσης άνθρακα. Η αξία της συμφωνίας εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 7 δισεκατομμύρια δολάρια, με τους πόρους που θα αξιοποιηθούν να υπολογίζονται στα 3 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια.
«Αυτό το έργο όχι μόνο ξεκλειδώνει έναν φανταστικό πόρο φυσικού αερίου, αλλά αντιπροσωπεύει επίσης μια ινδονησιακή πρωτιά μέσω της χρήσης του CCUS για τη μεγιστοποίηση της ανάκτησης φυσικού αερίου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Murray Auchincloss στο δελτίο τύπου για τη συμφωνία.
Selamat (congratulations) Indonesia! 🇮🇩 Together with our partners, we’ve just announced Final Investment Decision (FID) on the Tangguh UCC (Ubadari, CCUS, Compression) project.
Tangguh is the largest #NaturalGas producer in the country and this investment will unlock around 3… pic.twitter.com/CL2pxaq23U
— bp (@bp_plc) November 22, 2024
Η αξία της συμφωνίας εκτιμάται στα 7 δισεκατομμύρια δολάρια και οι πόροι που θα αξιοποιηθούν υπολογίζονται στα 3 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια
Το τμήμα δέσμευσης άνθρακα του έργου θα επιδιώξει τη δέσμευση περίπου 15 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα κατά την πρώτη φάση του έργου, με σχέδια για αύξηση αυτού στα μεταγενέστερα στάδια ανάπτυξης.
Η παραγωγή φυσικού αερίου από το κοίτασμα Ubadari έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2028, με το αέριο να διοχετεύεται στις εγκαταστάσεις υγροποίησης της BP στην Ινδονησία, όπου θα βρίσκεται το σύστημα δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα.
Ανάμεσα στους εταίρους της BP στην ινδονησιακή παραγωγή και υγροποίηση φυσικού αερίου στην Παπούα περιλαμβάνονται η κινεζική CNOOC και τρεις ιαπωνικές εταιρείες ενέργειας, η Mitsubishi Corp., η Inpex και η Japan Oil, Gas and Metals National Corp.
Η δέσμευση άνθρακα έχει γίνει κορυφαία προτεραιότητα για τις μεγάλες εταιρείες πετρελαίου, καθώς προσπαθούν να κατευνάσουν τους ακτιβιστές για το κλίμα και να συνεχίσουν να παράγουν πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Ως εκ τούτου, επωφελήθηκαν από κρατικές επιδοτήσεις που παρέχονται με σκοπό τη μείωση των εκπομπών από την εξόρυξη υδρογονανθράκων.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με τους επικριτές, είναι ότι η δέσμευση άνθρακα παραμένει πολύ δαπανηρή για να έχει νόημα ως τυπικό μέτρο μείωσης των εκπομπών. Επίσης, αυτά τα έργα δεν αποδίδουν πάντα τα αναμενόμενα. Η Occidental, για παράδειγμα, κατασκεύασε μια εγκατάσταση δέσμευσης άνθρακα πριν από περισσότερο από μια δεκαετία, αλλά ποτέ δεν λειτούργησε σε περισσότερο από το ένα τρίτο της χωρητικότητάς της. Ωστόσο, αυτό δεν εμπόδισε την Oxy να κάνει μεγάλα σχέδια σχετικά με τη λήψη απευθείας από τον αέρα που κοστίζει δισεκατομμύρια.
Η Exxon και η Chevron επενδύουν επίσης στη δέσμευση άνθρακα, κάτι που ώθησε τον διευθύνοντα σύμβουλο της Exxon να προειδοποιήσει τον εκλεγμένο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ να μην τσεκάρει τον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού, ο οποίος εκταμιεύει τις επιδοτήσεις δέσμευσης άνθρακα.
Πηγή: ΟΤ
Το βράδυ της Παρασκευής (22/11), η τραγουδίστρια και ο Αντώνης Ρέμος έκαναν πρεμιέρα στο Nox Athens.
Τα βλέμματα για μια ακόμη φορά έκλεψε ο Βασίλης Μπισμπίκης μέσα από το ζεϊμπέκικο που χόρεψε σε ζωντανή εμφάνιση της συντρόφου του, Δέσποινας Βανδή.
Το βράδυ της Παρασκευής (22/11), η τραγουδίστρια και ο Αντώνης Ρέμος έκαναν πρεμιέρα στο Nox Athens.
Από το νυχτερινό μαγαζί δεν θα μπορούσε να λείπει και ο ηθοποιός, ο οποίος πάντα στηρίζει τη Δέσποινα Βανδή στα καλλιτεχνικά της βήματα.
Μέσα μάλιστα από βίντεο που δημοσιεύτηκε στα social media, βλέπουμε τη στιγμή που ο Βασίλης Μπισμπίκης ανέβηκε στην πίστα, όσο τραγουδούσε ο Αντώνης Ρέμος, με τον πρώτο να δέχεται πανέρια με γαρύφαλλα, όσο χόρευε ζεϊμπέκικο.
Με μια ιδιαίτερα συγκινητική ανάρτηση στα social media, αποχαιρέτησε η Μαρία Κορινθίου τον Μανούσο Μανουσάκη, ο οποίος έφυγε εχθές (20/11) από τη ζωή, σε ηλικία 74 ετών.
Αμέριστη θλίψη έχει σκορπίσει η είδηση θανάτου του καταξιωμένου σκηνοθέτη, ειδικότερα στον καλλιτεχνικό κόσμο, καθώς ο Μανούσος Μανουσάκης είχε συνεργαστεί με πλήθος ηθοποιών, πολλοί από τους οποίους αναδείχθηκαν με τη βοήθειά του.
Μια εξ αυτών είναι και η Μαρία Κορινθίου, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στην ελληνική τηλεόραση, ύστερα από παρακίνηση του σκηνοθέτη.
«Το τέλος μίας εποχής! Μανούσο μου ….
Ο άνθρωπος που με έβγαλε στην ελληνική τηλεόραση, ο άνθρωπος που μόλις με είδε, μαζί με την Μαρία Μανουσάκη, μου είπε ξεκινάς αύριο γυρίσματα και μόλις είχα έρθει από Αμερική.
Ο άνθρωπος που έφτιαχνε πρωταγωνιστές και που το 80% των ηθοποιών «βγήκαν» από τον Μανούσο. Ο σκηνοθέτης που αγαπούσε τους ηθοποιούς του, τους πίστευε, τους έπλαθε, τους δημιουργούσε.
Μανούσο μου……….», έγραψε η Μαρία Κορινθίου στη λεζάντα της ανάρτησής της.
Σημειώνεται πως, ο Μανούσος Μανουσάκης έχασε τη ζωή του, έπειτα από μάχη με οξεία μυελογενή λευχαιμία, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η ιατρική ομάδα που τον παρακολουθούσε.
«Ο Μανούσος Μανουσάκης απεβίωσε έπειτα από μάχη με οξεία μυελογενή λευχαιμία, η οποία είχε διαγνωστεί πρόσφατα. Παρά τις ιατρικές παρεμβάσεις, η εξέλιξη της νόσου οδήγησε σε επιπλοκές που επέφεραν τον θάνατό του.
Οι θεράποντες ιατροί
Γωνιωτάκη Ελένη Παθολόγος – Γρενζελιάς Δημήτριος Αιματολόγος».
Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία του 1980; Αυτό το ερώτημα θέτουν – διόλου ρητορικά – τρεις οικονομολόγοι του Κοινού Κέντρου Ερευνών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Joint Research Center).
Από τα τέλη του 19ου αιώνα ως και τη δεκαετία του 1980 ο αριθμός των ωρών που αφιέρωναν στην εργασία τους οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης στην Ευρώπη σημείωνε συνεχείς, όσο και σημαντικές μειώσεις. Έκτοτε όμως οι ερευνητές εντοπίζουν μια «σαφή ιστορική τομή», όπως την αποκαλούν. Από το ’80 και μετά οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης συνεχίζουν να εργάζονται περίπου τον ίδιο αριθμό ωρών την εβδομάδα – μέχρι και το 2022, το τελευταίο έτος που περιλαμβάνει η πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα.
Ενώ η τεχνολογική πρόοδος απελευθερώνει την παραγωγικότητα της εργασίας, επιτρέποντας θεωρητικά να δουλεύουμε «λιγότερο και καλύτερα», ο εργάσιμος χρόνος παραμένει πεισματικά «κολημμένος» στα ίδια επίπεδα με την εποχή της γραφομηχανής και του τέλεφαξ.
Όπως σημειώνουν, η ιστορική τάση μείωσης του χρόνου εργασίας για τον μέσο εργαζόμενο συνεχίζεται, με πολύ πιο αργό ρυθμό, κυρίως επειδή αυξάνεται η μερική απασχόληση.
Για την έρευνά τους οι οικονομολόγοι της Κομισιόν εστίασαν σε έξι ευρωπαϊκές χώρες: Ισπανία, Γερμανία, Δανία, Ιρλανδία, Τσεχία και Γαλλία.
Από τις χώρες αυτές οι Τσέχοι έχουν τη μεγαλύτερη εργάσιμη εβδομάδα (39,3 ώρες) και οι Δανοί τη μικρότερη (33,2 ώρες).
Στην έρευνα δεν περιλαμβάνεται η Ελλάδα, η οποία έχει τη δεύτερη μεγαλύτερη «συμβατική» εργάσιμη εβδομάδα στην ΕΕ μετά τη Σερβία (41 ώρες το 2022 και 40,9 το 2023). Κατά μέσο όρο ο Έλληνας εργαζόμενος δουλεύει σχεδόν μια «έξτρα» ημέρα την εβδομάδα σε σύγκριση με τον Δανό.
Στις χώρες της ΕΕ στις οποίες εστιάζει η έρευνα, οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης αντιπροσωπεύουν τα ¾ της εργατικής δύναμης και εργάζονται περίπου τον ίδιο αριθμό ωρών με αυτόν που ίσχυε τη δεκαετία του 1980.
Σύμφωνα με τη μελέτη του Ερευνητικού Κέντρου της Κομισιόν, για τα «ξεχειλωμένα» ωράρια όσων εργάζονται full time, ευθύνονται εν μέρει οι διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία.
Για παράδειγμα, αυτοί που δουλεύουν περισσότερες ώρες τείνουν να είναι οι εργαζόμενοι υψηλής εξειδίκευσης στον ιδιωτικό τομέα.
Επιπλέον εντοπίζουν μια «πολιτισμική» αλλαγή, όπως την αποκαλούν: Ενώ στο παρελθόν, ο ελεύθερος χρόνος ήταν δείκτης «κοινωνικού στάτους» σήμερα συμβαίνει το αντίθετο: Ο χρόνος εργασίας και η «απασχολησιμότητα» χρησιμοποιούνται ως δείκτες κοινωνικής θέσης.
Κατά μέσο όρο ο Έλληνας εργαζόμενος δουλεύει σχεδόν μια «έξτρα» ημέρα την εβδομάδα σε σύγκριση με τον Δανό
Οι εργαζόμενοι υψηλής ειδίκευσης, δηλαδή εκείνοι που συνήθως έχουν μεγαλύτερη αυτονομία και έλεγχο στην εργασία τους, τείνουν να εργάζονται περισσότερες ώρες από τους εργαζόμενους χαμηλής ειδίκευσης, παρατηρούν οι ερευνητές.
Σε ένα βαθμό, υποστηρίζουν αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι πιο εξειδικευμένοι εργαζόμενοι κερδίζουν περισσότερα χρήματα, άρα αποφασίζουν οι ίδιοι να εργαστούν περισσότερες ώρες.
Από την άλλη εντοπίζουν τάσεις που συμβάλλουν στη μείωση του ωραρίου:
Ενώ συνολικά ο χρόνος εργασίας έχει μειωθεί ελαφρώς στην Ευρώπη τις τελευταίες δεκαετίες, αυτό οφείλεται στην επέκταση των μη τυπικών μορφών εργασίας, κυρίως της μερικής απασχόλησης. Εν τω μεταξύ, οι περισσότεροι εργαζόμενοι (όσοι εργάζονται με πλήρες ωράριο) συνεχίζουν να «χτυπάνε» όχι μόνο οχτάωρα, αλλά δεκάωρα και δωδεκάωρα.
Για το λόγο αυτό, η μείωση του χρόνου εργασίας εξακολουθεί να θεωρείται από πολλούς ως οφθαλμαπάτη.
Οι εργαζόμενοι με μερική απασχόληση εργάζονται περίπου τις μισές ώρες από τους αντίστοιχους με πλήρη απασχόληση. Καθώς όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι δουλεύουν με συμβάσεις μερικής απασχόλησης (από 16% κατά μέσο όρο το 1992 στο 24% το 2022), αυτόματα ο μέσος χρόνος εργασίας μειώνεται.
Σε σύγκριση με τη δεκαετία του 1980, απασχολούνται περισσότεροι άνθρωποι, ιδίως γυναίκες- ωστόσο, η απασχόληση έχει επίσης γίνει, κατά μέσο όρο, πιο κατακερματισμένη και λιγότερο «χρονοβόρα» (για όσους δεν εργάζονται full time).
Ποιοι είναι οι κύριοι παράγοντες που εξηγούν την επέκταση της μερικής απασχόλησης;
Οι ερευνητές δεν προφέρουν την απαγορευμένη λέξη «νεοφιλελευθερισμός». Προτιμούν να κάνουν λόγο για «από-τυποποίηση» (de-standardisation) των εργασιακών σχέσεων, παρά για «απορρύθμιση» (deregulation).
Αναγνωρίζουν ωστόσο ότι μετά τη δεκαετία του ’80 επικράτησαν οι πιο ευέλικτες μορφές απασχόλησης, ιδίως στον τομέα των υπηρεσιών και μεταξύ των γυναικών. Συνδέουν την επέκταση της μερικής απασχόλησης με την αποκαλούμενη «τριτογενοποίηση» και «θηλυκοποίηση» της απασχόλησης.
Η μείωση του χρόνου εργασίας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πρόταση για τετραήμερη εργάσιμη εβδομάδα, αποτελεί σημαντικό θέμα στις τρέχουσες συζητήσεις στην Ευρώπη.
Το ενδιαφέρον είναι δικαιολογημένο, καθώς οι περισσότεροι ευρωπαίοι εργαζόμενοι έχουν να δουν μείωση του χρόνου εργασίας (χωρίς μείωση αποδοχών), εδώ και δεκαετίες.
Το αφήγημα ότι η τεχνολογική πρόοδος έχει οδηγήσει σε μείωση του φόρτου εργασίας ακούγεται κούφιο για πολλούς, καθώς συνεχίζουν να εργάζονται πολλές ώρες παρά τις προόδους στη μηχανοργάνωση, την αυτοματοποίηση και την τεχνητή νοημοσύνη.
Εν τω μεταξύ, περίπου το 20% των εργαζομένων με μερική απασχόληση στην ΕΕ είναι εγκλωβισμένοι σε ακούσια μερική απασχόληση, δουλεύοντας λιγότερες ώρες από όσες επιθυμούν. Στην Ελλάδα μάλιστα τα ποσοστά των «ακούσια» μερικώς απασχολούμενων είναι υπερδιπλάσια από την ΕΕ, και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνάνε το 50%.
Οι μελλοντικές πολιτικές για τον χρόνο εργασίας στην ΕΕ θα πρέπει να αντιμετωπίσουν άμεσα αυτές τις ανισορροπίες, αναγνωρίζοντας τον υποκείμενο κατακερματισμό των συνθηκών απασχόλησης. Προωθώντας μια πιο δίκαιη κατανομή της εργασίας και του ελεύθερου χρόνου, οι πολιτικές μπορούν να ωφελήσουν τους εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης μειώνοντας τις ώρες εργασίας τους.
Αντίθετα, οι πολιτικές που δίνουν κίνητρα στις επιχειρήσεις να προσφέρουν διευρυμένο ωράριο στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης που το επιθυμούν θα μπορούσαν να βελτιώσουν την ποιότητα των μη τυποποιημένων θέσεων εργασίας, ευθυγραμμιζόμενες με τον ευρύτερο στόχο της βελτίωσης της ποιότητας της εργασίας, καταλήγουν οι ερευνητές.
«Δεν θα κάνω τηλεδιάλογο και δεν θα υπεισέλθω σε πράγματα που δεν είναι της παρούσης. Κάνω αυτή τη δουλειά 25 χρόνια και δεν σηκώνω μύγα στο σπαθί μου για τη δουλειά μου. Ο δρόμος είναι καθαρός και φωτεινός. Σου μιλώ κι έχω ταχυπαλμία γιατί είμαι πολύ ταλαιπωρημένη. Έχουν ακουστεί πράγματα βαθιά προσβλητικά κι απέχουν από την πραγματικότητα.
Σέβομαι τους συνεργάτες μου όλα αυτά τα χρόνια και δεν φέρνω ποτέ στη δημοσιότητα πράγματα επαγγελματικά και προσωπικά, θα μείνω εκεί κι όλα τα υπόλοιπα θα γίνουν όπως πρέπει κι όχι σε τηλεδικαστήρια. Το τι θα κάνω εγώ είναι δική μου υπόθεση και δεν τα λύσω μπροστά στην κάμερα» δήλωσε η Έλενα Χριστοπούλου.
Η Robert Bosch, ο μεγαλύτερος προμηθευτής ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο, θα μειώσει τις ώρες εργασίας και τις αποδοχές περίπου 10.000 εργαζομένων στη Γερμανία, υπερβαίνοντας τις μειώσεις που είχαν ανακοινωθεί προηγουμένως και επιπλέον των χιλιάδων περικοπών θέσεων εργασίας που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή.
Στο πιο πρόσφατο σημάδι των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο γερμανικός τομέας αυτοκινήτων λόγω της αδύναμης ζήτησης και του ανταγωνισμού από τους φθηνότερους κινέζους ανταγωνιστές, η Bosch είχε δηλώσει την Παρασκευή ότι θα περικόψει έως και 5.550 θέσεις εργασίας. Και αυτό μία ημέρα αφότου δήλωσε ότι θα μειώσει τις ώρες εργασίας 450 υπαλλήλων, αναφέρει το Reuters.
Το προσωπικό που εργάζεται κυρίως με συμβάσεις 38 ή 40 ωρών σε εργοστάσια σε όλη τη Γερμανία θα μειώσει το ωράριό του στις 35 ώρες, δήλωσε εκπρόσωπος το Σάββατο, επιβεβαιώνοντας δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων dpa.
Η επιβράδυνση του γερμανικού κλάδου αυτοκινήτων έχει επίσης κλονίσει τη Volkswagen, η οποία βρίσκεται σε κλιμακούμενη διαμάχη με τους εργαζομένους για τα σχέδια να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία, και τη Mercedes , η οποία έχει υποσχεθεί να προβεί σε αυστηρότερες περικοπές κόστους. Βέβαια, οι εργαζόμενοι της VW έχουν υποβάλει πρόταση για μείωση αποδοχών ώστε να μη χαθούν θέσεις εργασίας.
Την Πέμπτη, η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι θα μειώσει τις ώρες και κατά συνέπεια τις αμοιβές 450 εργαζομένων στη Γερμανία από την ερχόμενη άνοιξη, επικαλούμενη τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Οι εργαζόμενοι, των οποίων οι συμβάσεις προέβλεπαν ότι εργάζονται 38-40 ώρες την εβδομάδα, θα εργάζονται μόνο 35 ώρες την εβδομάδα από την 1η Μαρτίου, είπε ο εκπρόσωπος. Ο ίδιος είπε ότι οι περιοχές που θα επηρεαστούν είναι κυρίως στη Στουτγάρδη και στο Γκέρλινγκεν.
Πηγή: ΟΤ
Αλέξανδρος Μπουρδούμης – Λένα Δροσάκη: Η πρώτη τους κοινή τηλεοπτική εμφάνιση ενάμιση χρόνο μετά το διαζύγιο
Στην αρχή της κουβέντας τους, η Σίσσυ Χρηστίδου τους είπε πόσο θαυμάζει αυτό που έχουν «χτίσει», μεταξύ τους: «Δεν θα στο κρύψω, τον ζηλεύω αυτό τον πολιτισμό. Εγώ το χαίρομαι αυτό πάρα πολύ και επειδή το έχω και στο περιβάλλον μου και μέσω της Μαρίας της Κορινθίου με τον Γιάννη Αϊβάζη, πραγματικά το θαυμάζω πολύ και θεωρώ ότι είναι δύσκολο, αλλά αξίζει τον κόπο και από σας φαίνεται αυτό και προκύπτει».
Ο Νίκος Συρίγος γελώντας πρόσθεσε: «Mega Σουηδία».
Το πρώην ζευγάρι μίλησε και για τη θεατρική συνεργασία του. Η Λένα Δροσάκη αναφέρθηκε και σε προσωπικά της βιώματα, περιγράφοντας τους ήρωες του έργου: «Εμένα με συγκινούν οι άνθρωποι, με αγγίζει βαθιά δηλαδή, το ότι οι επιλογές τους τους κρατάνε πίσω. Με έναν τρόπο, ενώ θέλουν και έχουν μεγάλα και τεράστια όνειρα, δεν κάνουν τα βήματα ώστε να εξελιχθούν. Κάπως όλο είναι στα λόγια και εντέλει βαλτώνουν και γίνονται νούφαρα κι αυτοί. Εκεί μένουν στη λιμνούλα και αυτοί οι ήρωες με συγκίνησαν πάρα πολύ και γι’ αυτό επέλεξα, πέρα από τις συνθήκες που ήταν πολύ ωραίες, να το κάνω».
Η Σίσσυ Χρηστίδου, τότε, την ρώτησε: «Το έχεις νιώσει αυτό Λένα; Έχεις νιώσει νούφαρο;». Η ηθοποιός απάντησε: «Ναι, το έχω νιώσει και επέλεξα να βγω από αυτό το βάλτο που έχει τρομερές δυσκολίες, έχει πολύ μεγάλο πόνο. Με εμπνέει πάρα πολύ ένας μύθος, αυτός του αετού που σε κάποια χρόνια στα 60, 70 του αν δεν κάνω λάθος, που πρέπει να επιλέξει ή θα πεθάνει ή θα αναγεννηθεί».
Ακόμη, οι δύο ηθοποιοί μίλησαν και για το μοναχογιό τους, Αναστάση και αποκάλυψαν ποια χαρακτηριστικά έχει πάρει από εκείνους.
Η Λένα Δροσάκη απάντησε ότι ο Αναστάσης έχει αυτή την παιδικότητα που αντιμετωπίζει τα πράγματα, που έχει πάρα πολύ έντονα ο πρώην σύζυγός της, ενώ ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης είπε την ενσυναίσθηση, την οποία έχει αναπτύξει από τη μητέρα του.
Η κατάρρευση της Northvolt, της σουηδικής εταιρείας παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου -η οποία υπέβαλε αίτημα πτώχευσης μόλις πριν από λίγες ημέρες – εκτός των άλλων, στοίχισε στους μετόχους και τους επενδυτές της όπως η Goldman Sachs.
Μέσα σε λίγους μόνον μήνες η Northvolt, που αποτελούσε την ευρωπαϊκή ευκαιρία στον κρίσιμο κλάδο των μπαταριών και φιλοδοξούσε να είναι η «απάντηση» στις κινεζικές βιομηχανίες, βρέθηκε κάτω από την πίεση της αναζήτησης κεφαλαίων.
Τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια της Goldman έχουν έκθεση τουλάχιστον 896 εκατ. δολάρια στη Northvolt, τα οποία θα μηδενιστούν στο τέλος του έτους, σύμφωνα με επιστολές προς τους επενδυτές που είδαν οι Financial Times.
Το ποσό αυτό καθιστά την αμερικανική τράπεζα τον δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχό της, σουηδικής βιομηχανίας μετά τη Volkswagen. Παράλληλα, αυτές οι απώλειες δείχνουν την έντονη αντίθεση ανάμεσα στις εκτιμήσεις – μόλις πριν από επτά μήνες- ενός από τα κεφάλαια της Goldman το οποίο είπε στους επενδυτές ότι η επένδυσή τους στη Northvolt άξιζε 4,29 φορές περισσότερο από ό,τι είχαν πληρώσει γι’ αυτήν και πως θα αυξανόταν έξι φορές μέχρι το επόμενο έτος.
Η Goldman πάντως ανέφερε σε ανακοίνωσή της: «Αν και είμαστε ένας από τους πολλούς επενδυτές που απογοητεύτηκαν από αυτό το αποτέλεσμα, επρόκειτο για μια επένδυση μειοψηφίας μέσω εξαιρετικά διαφοροποιημένων κεφαλαίων. Τα χαρτοφυλάκιά μας έχουν όρια συγκέντρωσης για τον μετριασμό των κινδύνων».
Η Goldman επένδυσε για πρώτη φορά στη Northvolt το 2019, όταν, μαζί με άλλους επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, ηγήθηκε ενός γύρου χρηματοδότησης Σειράς Β ύψους 1 δισ. δολαρίων που επέτρεψε στη Northvolt να κατασκευάσει το πρώτο της εργοστάσιο στη βόρεια Σουηδία και να τροφοδοτήσει τη μελλοντική επέκταση.
Η Volkswagen είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Northvolt με μερίδιο 21% και είναι πιθανό να αντιμετωπίζει παρόμοιες απώλειες
Ο γύρος χρηματοδότησης χαιρετίστηκε ,τότε, από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Northvolt, Peter Carlsson, ως «ένα μεγάλο ορόσημο για τη Northvolt» – τότε μια νεοφυής επιχείρηση τεσσάρων ετών – και «μια σημαντική στιγμή για την Ευρώπη» στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει την ασιατική κυριαρχία στην κατασκευή μπαταριών.
H Goldman Sachs Asset Management, έχει υπό την εποπτεία της περιουσιακά στοιχεία άνω των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων άνω των 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε εναλλακτικές επενδύσεις όπως οι ιδιωτικές μετοχές.
Δύο επενδυτικά κεφάλαια εξαγοράς, τα West Street Capital Partners VII και West Street Capital Partners VIII, έχουν επενδύσει στη Northvolt 407 εκατ. δολάρια και 346 εκατ. δολάρια αντίστοιχα. Το Horizon Environment and Climate Solutions 1, μια στρατηγική ανάπτυξης μετοχικού κεφαλαίου που διαφημίζεται ως η πρώτη στρατηγική άμεσης ιδιωτικής αγοράς της Goldman που είναι αφιερωμένη στην επένδυση σε κλιματικές και περιβαλλοντικές λύσεις, έχει επενδύσει 116 εκατ. δολάρια στη Northvolt και ένα ταμείο με την ονομασία StoneBridge 2020 έχει επενδύσει 27 εκατ. δολάρια.
Το λεγόμενο ταμείο 1869 της Goldman, ένα όχημα που παρέχει στο δίκτυο των πρώην εταίρων της πρόσβαση σε πολλαπλά ιδιωτικά κεφάλαια που διαχειρίζεται το τμήμα διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων του ταμείου, είχε επίσης ένα μικρό ποσό έκθεσης στη Northvolt, επειδή το ταμείο έχει δεσμεύσει το 25% των κεφαλαιακών δεσμεύσεών του στην West Street Capital Partners VIII, δήλωσαν οι επενδυτές.
Ο τομέας επενδυτικής τραπεζικής της Goldman Sachs είναι επίσης μεγάλος πιστωτής της Northvolt- η εταιρεία μπαταριών της οφείλει 4,78 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με την κατάθεσή της στο κεφάλαιο 11.
Η Volkswagen είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Northvolt με μερίδιο 21% και είναι πιθανό να αντιμετωπίζει παρόμοιες απώλειες. Αναφέρεται ως ο δεύτερος μεγαλύτερος πιστωτής της Northvolt στην κατάθεση του κεφαλαίου 11 λόγω ενός μετατρέψιμου ομολόγου ύψους 355 εκατ. δολαρίων.
Ορισμένοι επενδυτές παραπονέθηκαν ιδιωτικά ότι η Goldman και άλλα funds τους πίεσαν σκληρά για να στηρίξουν τη Northvolt. Είπαν επίσης ότι αυτό, σε συνδυασμό με την πτώχευση της Northvolt, θα μπορούσε να επηρεάσει την επιθυμία των επενδυτών να υποστηρίξουν την πράσινη μετάβαση.
Η Northvolt είπε ότι χρειάζεται επιπλέον χρηματοδότηση 1-1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να βγει από το Κεφάλαιο 11 το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους και συνομιλεί με διάφορους επενδυτές και εταιρείες για συνεργασίες. Με την υποβολή αίτησης για το Κεφάλαιο 11 μπορεί να έχει πρόσβαση σε χρηματοδότηση, συμπεριλαμβανομένων 145 εκατομμυρίων δολαρίων σε μετρητά και 100 εκατομμυρίων δολαρίων από τη σουηδική εταιρεία φορτηγών Scania.
Ο σουηδικός όμιλος αγωνίστηκε να επεκτείνει την παραγωγή στο μοναδικό του εργοστάσιο στο Skellefteå στη βόρεια Σουηδία. Τα στελέχη παραδέχθηκαν ότι θα έπρεπε να είχε μειώσει τα προηγούμενα σχέδια επέκτασης για την κατασκευή πρόσθετων εγκαταστάσεων στη Γερμανία και τον Καναδά, οι οποίες υποστηρίζονταν από εκτεταμένες επιδοτήσεις από την κυβέρνηση κάθε χώρας.
Πηγή: ΟΤ
Στον σκοπό της δήλωσης που είχε κάνει στο παρελθόν σχετικά με τους πειραματισμούς στην σεξουαλική του ζωή, αναφέρθηκε ο Ορέστης Τζιόβας, το Σάββατο (23/11), στην εκπομπή του ΑΝΤ1, «WEEKENDERS».
«Οι δηλώσεις μου είχαν πολύ θετικό αποτέλεσμα. Με αγαπάνε περισσότερο οι άνθρωποι που θα ήθελα να με αγαπάνε, και ίσως με αγαπάνε λιγότερο αυτοί που δεν θα ήθελα να με αγαπάνε.
Τα σχόλια που έχω δεχτεί είναι θετικά από ανθρώπους, που μπορεί να ανήκουν σε κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες. Τα σχόλια μίσους είναι αναμενόμενα.
Ήταν ακτιβιστική η δήλωσή μου και ήταν προσωπικός πειραματισμός σε σχέση με τον κοινωνικό πειραματισμό. Ήθελα να δω, πώς αντιδράει ο κόσμος σε μία τέτοια δήλωση. Όχι στη δική μου απαραίτητα. Το ερέθισμα ήταν ο κοινωνικός προβληματισμός, για το πώς είναι η κοινωνία και τι ρατσισμός υπάρχει γενικότερα.
Αυτό που δεν μου αρέσει είναι ότι υπάρχουν ομοφυλόφιλοι καλλιτέχνες, που δεν μιλάνε για τη σεξουαλικότητά τους, για να μην χάσουν ρόλους και αποκλειστούν από το κοινωνικό σύνολο.
Εάν δεν φροντίζεις για τον ρατσισμό που υπάρχει απέναντι στην κοινωνική ομάδα που ανήκεις, τι να πω; Καταλαβαίνω το προσωπικό δεδομένο, αλλά και το να μην το μοιράζεσαι κάτι σημαίνει», είπε ο Ορέστης Τζιόβας.