More

    Πρωτοβουλία Πολιτών Πτολεμαΐδας / Εορδαίας για την Ανάπτυξη: ‘Ως πότε θα είμαστε αποκομμένοι από μια σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή;’

     

     

    Πέρασαν ήδη δύο χρόνια από την μέρα που ο Δήμος Εορδαίας με την υπ. αριθ. 113/2021 απόφασή του Δημοτικού Συμβουλίου στις 18-10-2021 έκανε δεκτή την πρόταση του Β. Σωτηρόπουλου για την νέα σιδηροδρομική γραμμή Ιεροπηγής (Καστοριάς) με Θεσσαλονίκη μέσω της Πτολεμαΐδας.

    Οι προσπάθειες της «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ» δεν σταμάτησαν μετά την απόφαση του Δήμου Εορδαίας, αλλά συνεχίστηκαν με συνεργασία με τον Δήμαρχο Εορδαίας, με επιστολές προς υπουργεία και ΟΣΕ αλλά και σε αρμόδια γραφεία της Ε.Ε. ώστε να υλοποιηθεί η πρόταση μας. Όπως έχουμε ανακοινώσει σε παλαιότερα Δελτία Τύπου, οι τρείς προτάσεις που μελετήθηκαν (από την εταιρεία ΔΡΟΜΟΣ, με εντολή ΟΣΕ), δείχνει ότι η πρόταση μας δηλαδή η διαδρομή Ιεροπηγή – Πτολεμαΐδας υπερτερεί κατά κράτος των άλλων δύο προτάσεων, αλλά μέχρι εκεί…

    Ο αντίστοιχος τότε υφυπουργός αντί να συνεχίσει και να δημοπρατήσει και το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Θεσσαλονίκη, συνεπικουρούμενος με τον απερχόμενο περιφερειάρχη αλλά και τον «αδιαφορούντα» πλέον Δήμαρχο Εορδαίας, «βάλανε την υπόθεση στο συρτάρι», προσπαθώντας με αδιαφανείς διαδικασίες να προωθήσουν την πρόταση της Κοζάνης.

    Εμείς ως «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ» καταγγείλαμε με συνεχή δελτία τύπου τις παράτυπες ενέργειες, αλλά και στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά όργανα τις μικροκομματικές και ρουσφετολογικές ενέργειες.

    Παρά τα συνεχή «θα… θα…» και της προηγούμενης αλλά και της σημερινής κυβέρνησης η Δυτική Μακεδονία και κυρίως η Πτολεμαΐδα / Εορδαία, παραμένουνε χωρίς σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο και σύνδεση με Θεσσαλονίκη από το 2015!!!!

    Διαβάζουμε συνεχώς για δημοπρατήσεις σιδηροδρομικών δικτύων σε όλη την χώρα, αλλά στην κτυπημένη από την βίαιη απολιγνιτοποίηση περιοχή της Πτολεμαΐδας / Εορδαίας, μένουν πάλι οι υποσχέσεις για την επαναλειτουργία της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής «του μουτζούρη» για σύνδεση με την Θεσσαλονίκη. Προχθές όμως έρχεται μια είδηση που μας δικαιώνει πέρα για πέρα στο πως αντιμετωπίζεται η Δυτική Μακεδονία.

    Ο τίτλος της είδησης (Blog «σιδηροδρομικού» αποκαλεί γραφικούς τους σιδηροδρομικούς που ζητούν να μπουν τα δρομολόγια στην Β. Ελλάδα). Διαβάστε αναλυτικά στο λίνγκ που σας παραθέτουμε. https://septrainose.gr/article/17592 Διαβάζουμε… Το ΣΕΠΤΡΑΙΝΟΣΕnews εδώ και πολύ καιρό ζητά επίμονα την άρση της σιδηροδρομικής απομόνωσης σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας (Στυλίδα- Μακεδονία-Θράκη κλπ) .Και ενώ σε αυτή την απαίτηση μας θα έπρεπε να βρούμε αμέριστη συμπαράσταση (ειδικά από σιδηροδρομικούς) διαπιστώνουμε μία ιδιαίτερα αρνητική (έως και εχθρική στάση) στο αίτημα μας.

    Συνεχίζοντας…. «Με την αναδημοσίευση της είδησης σχετικά με. την παρέμβαση της κας Αλεξοπούλου και των δημάρχων της περιοχής για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος κάναμε ένα μικρό σχόλιο για τους δημάρχους των άλλων πόλεων που βιώνουν την σιδηροδρομική απομόνωση. Σχόλιο που φανερώνει ότι η στάση μας είναι μόνο υπέρ του σιδηροδρόμου και την συνέχιση της λειτουργίας του παντού. Αναμενόμενα λοιπόν περιμένουμε από την υφυπουργό μεταφορών μετά την παρέμβαση της για τον Οδοντωτό, να κάνει αντίστοιχη παρέμβαση και για τα δρομολόγια που δεν εκτελούνται αλλά περιλαμβάνονται στην σύμβαση Δημοσίου-Ηellenic train.»

    Και λίγο πιο κάτω «Πως είναι δυνατόν ένα δρομολόγιο που ενώνει μια περιφερειακή πόλη της Θεσσαλονίκης όπως οι Σέρρες να χαρακτηρίζεται από κάποιους ως ρουσφέτι εκλογικής περιφέρειας; Ρωτάμε λοιπόν ,κάθε δρομολόγιο του σιδηροδρόμου είναι ρουσφέτι εκλογικής περιφέρειας αυτό θέλουν να μας πουν; Τα δρομολόγια προς Φλώρινα ή Έδεσσα είναι ρουσφέτι εκλογικής περιφέρειας; Τα δρομολόγια της Αλεξανδρούπολης είναι ρουσφέτι εκλογικής περιφέρειας; Ή μήπως μόνο το συγκεκριμένο δρομολόγιο ενοχλεί κάποιους ;Μήπως αυτή η «ενόχληση» για την εκλογική περιφέρεια πρώην υπουργού είναι αρκετή για να μην εκτελείται το δρομολόγιο;

    Δεν τα λέμε λοιπόν και τα γράφουμε μόνο εμείς, αλλά και άλλοι… Τελευταία γίνεται πολύς λόγος για την παραγωγή Η2 (υδρογόνου), και πρόσφατα η παραγωγή του στον χώρο του πρώην εργοστάσιου της ΑΕΒΑΛ και την σύμβαση της παραχώρησης στο ΕΚΕΤΑ για 30 χρόνια έκτασης 20 στρεμμάτων.

    Όμως επίσης διαβάζουμε: Με κοινοτική επιδότηση στο 72,7% επένδυση 11 εκατ. ευρώ για την «κοιλάδα υδρογόνου» στην Κρήτη, ο δε στόχος η παραγωγή 500 τόνων υδρογόνου τον χρόνο. Σε 11 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 8 εκατ. θα αποτελέσουν χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση ανέρχεται ο αρχικός προϋπολογισμός της επένδυσης για τη δημιουργία «κοιλάδας υδρογόνου» στον Αθερινόλακκο της Κρήτης. Το έργο που προωθείται από την εταιρία Eunice ως επικεφαλής κοινοπραξίας στην οποία συμμετέχουν εταιρίες τεχνολογικοί και επιστημονική φορείς αλλά και η Περιφέρεια Κρήτης, έχει την υποστήριξη της Clean Hydrogen Partnership στην οποία συμμετέχει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Eunice έχει το ρόλο του συντονιστή και επικεφαλής της κοινοπραξίας του έργου, στο οποίο συμμετέχουν επίσης η Industrie De Nora, ιταλική πολυεθνική που αναπτύσσει προηγμένα συστήματα ηλεκτρόλυσης, η Ballard Power Systems Europe, κατασκευαστής προϊόντων κυψελών καυσίμου PEM σε ποικίλες αγορές και εφαρμογές, η Περιφέρεια Κρήτης, η τουριστική Solmar Tours, το Politecnico di Torino, το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), καθώς και το ερευνητικό τμήμα του ΔΕΔΔΗΕ. https://www.worldenergynews.gr/index.php?id=545428

    Γιατί άραγε δεν γίνονται οι απαραίτητες προτάσεις και ενέργειες για να υπάρξει και εδώ παρόμοιο πρόγραμμα με αυτό της Κρήτης;;;

    Η μήπως το πρόβλημα είναι η μετακίνηση του παραγόμενου προϊόντος αφού δεν υπάρχει άμεση πρόσβαση σε λιμάνι μέσω ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου;;; Οι εγκαταστάσεις του ΑΗΣ Πτολεμαΐδας είναι πλησίον της ΑΕΒΑΛ και θα είναι πολύ εύκολο η πλήρης αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του ΑΗΣ, όμως και πάλι μπαίνει το ερώτημα «Ως πότε θα είμαστε αποκομμένοι από μια σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή;;; Μήπως ο κύριος λόγος που δεν έρχεται μια παρόμοια επένδυση είναι η απουσία μια σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής;;;

    Στις 28-06-2021 διαβάζουμε: «Αυτοψία στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Πτολεμαΐδας και στο ΒΙΟΠΑ για την επαναλειτουργία της Σιδηροδρομικής γραμμής και της σύνδεσης μέσω Αμυνταίου με τη Θεσσαλονίκη πραγματοποίησε χθες ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του ΟΣΕ, Θανάσης Κοτταράς, ύστερα από αίτημα του Δήμου Εορδαίας. Την πεποίθησή του ότι «πολύ σύντομα θα έχουμε θετικές εξελίξεις» εξέφρασε ο Δήμαρχος Εορδαίας, Παναγιώτης Πλακεντάς, και έκανε λόγο για διακαή πόθο των κατοίκων της περιοχής ως προς τη σύνδεση της Σιδηροδρομικής γραμμής, για να προσθέσει ότι αυτό είναι μια μεγάλη αναγκαιότητα, στο πλαίσιο της αξιοποίησης, με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, του χώρου του ΒΙΟΠΑ και της ΑΕΒΑΛ. Σε δηλώσεις του ο κ. Κοτταράς, αφού υπενθύμισε ότι η γραμμή διεκόπη το 2010, τόνισε πως «εμείς ως ΟΣΕ δεσμευόμαστε ότι άμεσα έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία για τη Μελέτη και σύντομα θα έχουμε το χρονοδιάγραμμα της αποκατάστασης της γραμμής ώστε αυτή να επαναλειτουργήσει και να συνδεθεί η Πτολεμαΐδα μέσω Αμυνταίου με τη Θεσσαλονίκη. Σε δεύτερη φάση θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες με τη ΔΕΗ για να συνδεθεί και το υπόλοιπο κομμάτι της γραμμής Πτολεμαΐδας-Κοζάνης, ένα έργο που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2017. Σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα και ένα σαφέστατο χρονοδιάγραμμα των εργασιών που θα γίνουν». Από την πλευρά του ο βουλευτής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος είπε ότι ξεκινά μια νέα ημέρα για τον σιδηρόδρομο, που διαδραμάτισε και θα διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην περιοχή ύστερα από «πέντε χρόνια απραξίας αφού η προηγούμενη Κυβέρνηση και η Περιφερειακή αρχή άφησαν την εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή στην τύχη της» και εξέφρασε την άποψη ότι η συνεργασία αυτή θα φέρει σύντομα αποτελέσματα. https://www.ertnews.gr/perifereiakoi-stathmoi/kozani/ptolema-da-kiniseis-gia-tin-epanaleitoyrgia-tis-sidirodromikis-grammis/

    Ήδη διανύουμε το τρίτο έτος και όσο είδατε τρένο στην Πτολεμαΐδα (έστω και αυτό του Τρικούπη) άλλο τόσο το είδαμε και εμείς!!!!

    Πτολεμαϊδιώτισσα, Πτολεμαϊδιώτη

    Όσο παραμένεις καθισμένος στον καναπέ του σπιτιού σου

    χωρίς να αγωνίζεσαι άλλο τόσο η Πτολεμαΐδα θα βουλιάζει στην ανεργία και την ύφεση.

    ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΗ ΑΝΤΊΔΡΑΣΗ ΤΗΣ

    ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ

    ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ

    ΔΗΜΟΥ ΕΟΡΔΑΙΑΣ

    ΟΙ ΠΟΡΤΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΔΗΜΑΡΧΕ ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΓΩΝΑ ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ, ΕΧΕΙΣ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙΣ

    ΤΟ

    ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ

    ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ

    ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

    Ηλεκτρονική Διεύθυνση επικοινωνίας :

    pro.pol.ptol.eor.gia.anap1@gmail.com

    Η ηλεκτρική κινητικότητα είναι σίγουρα ένα από τα κύρια θέματα συζήτησης στη σύγχρονη κοινωνία. Καθώς η προστασία του περιβάλλοντος γίνεται όλο και πιο σημαντική, η ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική.

    Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πρώτον, είναι πολύ πιο φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς δεν εκπέμπουν ρύπους κατά την κίνησή τους. Δεύτερον, είναι πιο οικονομικά στη λειτουργία τους, καθώς η ενέργεια που χρησιμοποιούν είναι φθηνότερη από τη βενζίνη.

    Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν και κάποια μειονεκτήματα στη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η περιορισμένη αυτονομία τους και η ανάγκη για συχνότερο φόρτιση. Ωστόσο, οι τεχνολογικές εξελίξεις στην μπαταρίες και η ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης τα καθιστούν όλο και πιο ελκυστικά για τον καταναλωτή.

    Συνολικά, η ηλεκτρική κινητικότητα αποτελεί έναν αναπτυσσόμενο κλάδο στην αυτοκινητοβιομηχανία, με όλο και περισσότερες εταιρείες να επενδύουν σε αυτήν την τεχνολογία. Είναι αναμφίβολα μια καλή επιλογή για όσους θέλουν να συνδυάσουν την κινητικότητα με την προστασία του περιβάλλοντος.

    Newsroom
    Newsroomhttps://ekozani.gr
    Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr

    more news