QatarEnergy: Κήρυξη Κατάστασης Ανωτέρας Βίας λόγω Επιθέσεων
Η QatarEnergy ανακοίνωσε την Τρίτη ότι κήρυξε κατάσταση ανωτέρας βίας για ορισμένες μακροπρόθεσμες συμβάσεις προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Οι συμβάσεις αυτές επηρεάζονται από τις πρόσφατες επιθέσεις κατά των υποδομών της εταιρείας, που έχουν πλήξει πελάτες στην Ιταλία, το Βέλγιο, τη Νότια Κορέα και την Κίνα.
Η Αιτία της Απόφασης
Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο αυξημένων εντάσεων στη Μέση Ανατολή. Αν και ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, είχε δηλώσει ότι είχαν πραγματοποιηθεί «πολύ καλές» συνομιλίες ανάμεσα στον Λευκό Οίκο και την Τεχεράνη, οι Ιρανοί αξιωματούχοι απέρριψαν οποιαδήποτε συμμετοχή σε διαπραγματεύσεις.
Επιπτώσεις από τις Επιθέσεις
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της QatarEnergy, οι επιθέσεις που σημειώθηκαν στις 18-19 Μαρτίου προκάλεσαν σοβαρές ζημιές στις εγκαταστάσεις της στο Ras Laffan. Συγκεκριμένα, δύο μονάδες παραγωγής LNG και μία μονάδα μετατροπής αερίου σε υγρά (GTL) επηρεάστηκαν σημαντικά.
Στατιστικά Στοιχεία για τις Ζημιές
- Δύο μονάδες παραγωγής LNG υπέστησαν ζημιές.
- Μία μονάδα GTL επηρεάστηκε επίσης.
- Σημαντική μείωση στην παραγωγή συμπυκνωμάτων και άλλων προϊόντων όπως LPG, ήλιο, νάφθα και θείο.
Άλλες Εταιρείες στην Περιοχή
Η QatarEnergy δεν είναι η μόνη εταιρεία που έχει κηρύξει κατάσταση ανωτέρας βίας λόγω των επιθέσεων. Άλλες ενεργειακές εταιρείες στην περιοχή, όπως η κρατική Bapco Energies του Μπαχρέιν και η Kuwait Petroleum Corp., έχουν επίσης αναγκαστεί να λάβουν παρόμοια μέτρα.
Συμπεράσματα
Η κατάσταση στην περιοχή παραμένει τεταμένη, με τις επιθέσεις να επηρεάζουν την ενεργειακή προμήθεια και την οικονομία. Η QatarEnergy θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις και να ανακοινώνει τυχόν πρόσθετα μέτρα που θα χρειαστούν για την προστασία των συμφερόντων της και των πελατών της.


