Υπολογισμός… και τι ισχύει αν δεν καταβληθεί

Θέλεις να μαθαίνεις πρώτος τι συμβαίνει στη Δυτική Μακεδονία;
Κάνε το ekozani.gr προτιμώμενη πηγή σου στη Google και βρίσκε πιο εύκολα ειδήσεις από Κοζάνη, Πτολεμαΐδα, Δυτική Μακεδονία και όλη την Ελλάδα.
Πρόσθεσέ μας στις Προτιμώμενες Πηγές
Στη σελίδα της Google επίλεξε το ekozani.gr ως Προτιμώμενη Πηγή.

Το Δώρο Πάσχα στον ιδιωτικό τομέα πρέπει να καταβληθεί το αργότερο έως τη Μεγάλη Τετάρτη, 16 Απριλίου 2025. Η πληρωμή είναι υποχρεωτική για όλους τους μισθωτούς και ισχύει ανεξάρτητα από τη διάρκεια της εργασιακής σχέσης.

Τι ποσό δικαιούμαι;

  • Όσοι αμείβονται με μηνιαίο μισθό δικαιούνται το 50% του μηνιαίου μισθού τους.
  • Όσοι εργάζονται με ημερομίσθιο, λαμβάνουν 15 πλήρη ημερομίσθια.

Σε περίπτωση που ο εργαζόμενος δεν έχει εργαστεί ολόκληρη την περίοδο από 1η Ιανουαρίου έως 16 Απριλίου – λόγω απόλυσης ή παραίτησης – τότε καταβάλλεται αναλογικό ποσό.

Ο τύπος υπολογισμού είναι: Για κάθε 8 ημέρες απασχόλησης, αντιστοιχεί 1/15 του μισού μισθού (ή 1 ημερομίσθιο).

Παράδειγμα:
Εργαζόμενος που δούλεψε 40 ημέρες και αμείβεται με μισθό:
40 / 8 = 5 → δικαιούται 5 x (1/15 του μισού μισθού).

Σημείωση: Αν υπήρξε απουσία λόγω ασθένειας, μόνο οι ημέρες με επιδοτούμενη άδεια από τον ασφαλιστικό φορέα δεν υπολογίζονται στο δώρο.

Τι συμβαίνει αν δεν καταβληθεί το δώρο;

Αν ο εργοδότης δεν καταβάλει το Δώρο Πάσχα εμπρόθεσμα, ο εργαζόμενος μπορεί να καταθέσει καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας. Η διαδικασία προβλέπει σύνταξη μηνυτήριας αναφοράς, η οποία διαβιβάζεται στον εισαγγελέα για άσκηση ποινικής δίωξης, ενώ ενημερώνεται και η αστυνομία για την ενδεχόμενη εφαρμογή της αυτόφωρης διαδικασίας.

Newsroom
Newsroomhttps://ekozani.gr
Γίνε εσύ ο ρεπόρτερ και στείλε την είδηση της ημέρας... info@ekozani.gr
spot_img
Μελωδία 102.4 FM - Στίχοι τραγουδιών

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ