Πίσω από τα κουπόνια των Temu και Shein και τα pop up παράθυρα που διαφημίζουν χρονικά περιορισμένη επιλογή εκπτωτικών ειδών, αναδεικνύεται ένας νέος διαδικτυακός κόσμος παρορμητικών αγορών, ένας τόπος ένοχων απολαύσεων, όπου η ποικιλία είναι τεράστια και κάθε μέρα είναι Cyber Monday.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η σημερινή εποχή επιταχύνει τον καταναλωτισμό, μια εποχή που η Temu, η οποία ανήκει στην κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου PDD Holdings, και η Shein, ο μεγάλος της αντίπαλος, υπερτροφοδοτούν μέσω social media με μια ατελείωτη ποικιλία φθηνών αγαθών, που συνήθως αποστέλλονται απευθείας από εμπόρους στην Κίνα με βάση τη ζήτηση σε πραγματικό χρόνο.
Τα επιχειρηματικά μοντέλα των δύο πλατφορμών, σε συνδυασμό με τις καμπάνιες ψηφιακής διαφήμισης ή τους influencers, αποτελούν το νέο hot spot για τους δυτικούς καταναλωτές και για τις εορταστικές αγορές.
Αυτό δείχνουν τα στοιχεία της Salesforce, σύμφωνα με τα οποία περίπου μία στις πέντε ηλεκτρονικές αγορές στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία και τον Καναδά θα γίνονται μέσω τεσσάρων ηλεκτρονικών αγορών που εδρεύουν ή έχουν ιδρυθεί στην Ασία: Shein, Temu, TikTok Shop – ο βραχίονας ηλεκτρονικού εμπορίου της πλατφόρμας ανταλλαγής βίντεο TikTok – και AliExpress.
Αναλυτές της Salesforce υπογράμμισαν στο Fast Company ότι αναμένεται να αποκομίσουν περίπου 160 δισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμιες πωλήσεις εκτός Κίνας. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων θα πάει στην Temu και τη Shein, που θεωρείται ότι ηγείται της παγκόσμιας αγοράς γρήγορης μόδας σε έσοδα.
Τόσο η Shein όσο και η Temu έχουν δημιουργήσει αποθήκες στις ΗΠΑ για να επιταχύνουν τους χρόνους παράδοσης και να τις βοηθήσουν να ανταγωνιστούν καλύτερα την Amazon
Το άγγιγμα της πλατφόρμας
Η Shein, που εδρεύει πλέον στη Σιγκαπούρη, χρησιμοποιεί ορισμένα από τα ίδια χαρακτηριστικά σχεδιασμού ιστοσελίδων όπως η Temu, όπως αναδυόμενα κουπόνια και διαφημίσεις, για να πείσει τους αγοραστές να συνεχίσουν να κάνουν κλικ, αλλά φαίνεται λίγο πιο συγκρατημένη στην προσέγγισή της.
Απευθύνεται κυρίως σε νεαρές γυναίκες μέσω συνεργασιών με influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η αναζήτηση του ονόματος της εταιρείας σε πλατφόρμες βίντεο εμφανίζει δημιουργούς που προωθούσαν events για την Black Friday της Shein και παρουσίαζαν τα δεκάδες μοντέρνα ρούχα και αξεσουάρ που απέκτησαν με σχετικά λίγα χρήματα.
Αλλά το περιεχόμενο που επικεντρώνεται στη Shein περιλαμβάνει επίσης βίντεο με TikTokers που λένε ότι ντρέπονται να παραδεχτούν ότι ψώνισαν εκεί και επικριτές που επιτίθενται στους οπαδούς της επειδή δεν λαμβάνουν υπόψη τους τις περιβαλλοντικές βλάβες ή τις πιθανές καταχρήσεις της εργασίας που σχετίζονται με τα προϊόντα που παράγονται και αποστέλλονται σε όλο τον κόσμο με ταχύτατους ρυθμούς.
Shein και Temu για όλους
Σε αντίθεση με τη Shein, η απήχηση της Temu καλύπτει όλες τις ηλικιακές ομάδες και τα φύλα. Η πλατφόρμα είναι ο δεύτερος πιο επισκέψιμος ιστότοπος διαδικτυακών αγορών στον κόσμο, ανέφερε τον Σεπτέμβριο η εταιρεία λογισμικού Similarweb. Οι πελάτες πηγαίνουν εκεί αναζητώντας πρακτικά αντικείμενα, όπως χαλάκια για πόρτες και μικροαντικείμενα.
Το Temu διαφήμισε ευκαιρίες για τα εκπτωτικά γεγονότα του Νοεμβρίου για ορισμένα είδη με έκπτωση άνω του 70% από τη συνιστώμενη τιμή λιανικής πώλησης. Η πραγματοποίηση μιας αγοράς μπορούσε να οδηγήσει στη λήψη δεκάδων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που προσέφεραν δωρεάν προϊόντα.
Εχθροί…
Παρά την άνοδό τους, οι Temu και Shein έχουν ήδη αποκτήσει τους δικούς τους εχθρούς. Πέρυσι, ένας συνασπισμός μη κατονομαζόμενων εμπορικών σημάτων και οργανώσεων ξεκίνησε εκστρατεία για να αντιταχθεί στη Shein στην Ουάσινγκτον. Αμερικανοί νομοθέτες έχουν επίσης εγείρει την πιθανότητα η Temu να επιτρέπει την είσοδο στη χώρα προϊόντων που έχουν κατασκευαστεί με καταναγκαστική εργασία.
Πιο πρόσφατα, η κυβέρνηση Μπάιντεν πρότεινε κανόνες που θα πατάξουν έναν εμπορικό κανόνα γνωστό ως εξαίρεση de minimis, η οποία επέτρεψε σε πολλά φθηνά προϊόντα να εισέρχονται στις ΗΠΑ χωρίς δασμούς. Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ αναμένεται να επιβάλει υψηλούς δασμούς στα προϊόντα από την Κίνα, μια κίνηση που πιθανότατα θα αυξήσει τις τιμές και σε ολόκληρο τον κόσμο του λιανικού εμπορίου.
Ωστόσο τόσο η Shein όσο και η Temu έχουν δημιουργήσει αποθήκες στις ΗΠΑ για να επιταχύνουν τους χρόνους παράδοσης και να τις βοηθήσουν να ανταγωνιστούν καλύτερα την Amazon, η οποία προσπαθεί να χτυπήσει το πλεονέκτημα των τιμών τους μέσω του Haul, της υπηρεσίας της που επίσης στέλνει προϊόντα απευθείας από την Κίνα.
Εν τω μεταξύ, η Temu προσλαμβάνει Κινέζους εμπόρους για να αποθηκεύουν αποθέματα στις ΗΠΑ, μια κίνηση που θα επέτρεπε στην εταιρεία να μην είναι τόσο εκτεθειμένη στις αλλαγές γύρω από τον εμπορικό κανόνα de minimus, σημείωσε ο Juozas Kaziukenas, ιδρυτής της εταιρείας πληροφοριών ηλεκτρονικού εμπορίου Marketplace Pulse.
Τα επιχειρηματικά μοντέλα των δύο πλατφορμών, σε συνδυασμό με τις καμπάνιες ψηφιακής διαφήμισης ή τους influencers, αποτελούν το νέο hot spot για τους δυτικούς καταναλωτές και για τις εορταστικές αγορές.
…και φίλοι για Shein και Temu
Η αλλαγή έρχεται καθώς τόσο η Shein όσο και η Temu προσπαθούν να επεκταθούν πέρα από τους αγοραστές που διψούν για ευκαιρίες και οι οποίοι έκαναν δημοφιλείς τις πλατφόρμες τους. Η Temu επιτρέπει στους πωλητές να στέλνουν προϊόντα στους πελάτες από τοπικές αποθήκες των ΗΠΑ και λέει ότι η κίνηση αυτή θα της επιτρέψει να πουλάει μεγαλύτερα αντικείμενα, όπως έπιπλα, καθώς επεκτείνει την επιλογή της σε μεγάλα είδη.
Ενώ την ίδια στιγμή, η αμερικανική εταιρεία λιανικής πώλησης παιδικών ενδυμάτων The Children’s Place υπέγραψε συμφωνία τον περασμένο μήνα για τη διανομή των προϊόντων της μέσω της πλατφόρμας της Shein. Πέρυσι, η εταιρεία προχώρησε σε συνεργασία με την εταιρεία λιανικής πώλησης γυναικείας μόδας Forever 21, ενώ εστιάζει στην προσέλκυση άλλων εμπορικών σημάτων και φέρεται να έχει ελπίδες να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.
Πηγή: ΟΤ