Για το θέμα που έχει ανακύψει με το Κτηματολόγιο και τις τεράστιες ουρές έξω από την υπηρεσία της Αθήνας, στο παλαιό Υποθηκοφυλακείο, τοποθετήθηκε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Σε ενημερωτικό σημείωμα που διένειμε, επισημαίνονται δύο σημεία:
Πρώτον η δυνατότητα που έχουν οι πολίτες, από τις 25 Ιουλίου, να υποβάλουν οι ίδιοι, ψηφιακά, τα συμβόλαια, μέσω του ktimatologio.gr.
Δεύτερον ετοιμάζεται μια νέα πλατφόρμα, «που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά». Δηλαδή δεν θα χρειάζεται να πηγαίνουν απο τα… μεσάνυχτα να πάρουν χαρτί προτεραιότητας αλλά θα ακολουθούν την διαδικασία μέσω της ενημέρωσης που θα βλέπουν στο κινητό τους.
Ταυτόχρονα το υπουργείο αφήνει αιχμές, εμμέσως πλην σαφώς, κατά των δικηγορικών και συμβολαιογραφικών συλλόγων, επισημαίνοντας ότι χρειάζεται η σωστή συνεργασία τους, προκειμένου να διευκολυνθούν έτι περαιτέρω οι πολίτες.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το υπουργείο «Από τις 25 Ιουλίου υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από τους ίδιους τους πολίτες, μέσω του ktimatologio.gov.gr.
Αν λάβει κανείς υπόψη ότι άνω του 70% των πράξεων καταχώρισης αφορούν σε συμβόλαια, με τη σωστή συνεργασία των Δικηγορικών και Συμβολαιογραφικών Συλλόγων, η διευκόλυνση για πολίτες και επαγγελματίες, θα είναι πολύ σημαντική. Για τους πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης βρίσκεται σε στάδιο τελικών δοκιμών μια νέα πλατφόρμα που θα δίνει αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και ο πολίτης θα μπορεί να την παρακολουθήσει από το κινητό του τηλέφωνο, χωρίς να απαιτείται αναμονή στην ουρά. Στόχος του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» είναι η διεύρυνση των ψηφιακών υπηρεσιών, όπως και η περαιτέρω ενίσχυση και στελέχωση των Κτηματολογικών Γραφείων.»
Απο την πλευρά τους οι πολίτες που έχουν υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία ασκούν έντονη κριτική και αναρωτιούνται για ποιό λόγο παρατηρείται τόση γραφειοκρατία, από τη στιγμή που τα ακίνητα βρίσκονται ήδη στις δηλώσεις Ε9 τους, έχουν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων του Κτηματολογίου και είναι και ρυθμισμένα.
Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας το απόγευμα στην τηλεόραση του Alpha, δήλωσε ότι στο υπουργείο «κάνουμε συνεχώς συναντήσεις για το θέμα» με όλους τους φορείς.
Πρώτη προτεραιότητα, όπως δήλωσε ο υφυπουργός, ήταν η ψηφιακή υποβολή συμβολαίων, η οποία αφορά στο 70% των πράξεων και είναι ήδη σε λειτουργία. Για το άλλο 30% των πράξεων «αυτό που κάναμε είναι να μπορείς να παίρνεις αριθμό προτεραιότητας από το κινητό». «Είμαστε σε τελικό στάδιο προετοιμασίας και από την 1η Σεπτεμβρίου θα λειτουργεί η πλατφόρμα» πρόσθεσε ο κ. Κυρανάκης, ενώ διευκρίνισε ότι δεν θα αναγνωρίζονται οι χάρτινοι αριθμοί προτεραιότητας ώστε να μην μπορούν επιτήδειοι να πωλούν «εξυπηρέτηση».